metalhella.blogg.se

En blogg om livet som småbarns/tvåbarnsmor. Välkommen in i vår värld <3

Om jag hade pengar..

Publicerad 2015-06-02 10:41:05 i Allmänt, personligt,

Sitter och kollar på filmen "10000 timmar" som handlar om hur pengar kan hjälpa en att förverkliga en dröm. Huvudkaraktären vinner 25000 i mån i fem år och bestämmer sig då för att börja spela fotboll på heltid och därmed bli proffs. 

Tankarna börjar genast snurra. Vad skulle jag göra om jag fick 25000 i mån i fem år - om förutsättningen var att jag lade pengarna på att förverkliga en dröm? 

Spontant känner jag att jag skulle vilja skriva färdigt den bok jag började skriva på för några år sedan. Eller kanske börja dansa på heltid för att kunna tävlingsdansa igen? Eller skulle jag ta sång- och danslektioner för att förverkliga musikaldrömmen dom aldrig slocknat? Eller bygga upp ett företag utifrån olika tankar jag har kring hur jag skulle vilja arbeta? Eller skola om mig? 

Ja det finns oändligt mycket jag skulle kunna välja att ägna de 10 000 timmarna åt. Vad skulle du välja? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela