metalhella.blogg.se

En blogg om livet som småbarns/tvåbarnsmor. Välkommen in i vår värld <3

Måndag.

Publicerad 2015-06-08 10:44:14 i Allmänt,

Ny vecka. Nya händelser. 

Vi började denna vecka med en rejäl sovmorgon. Klockan nio sov båda killarna fortfarande och jag tog faktiskt tag i det hela och väckte dem! Wilhelm ska ju vara på förskolan klockan nio egentligen så vi hade ju minst sagt lite bråttom.

Efter ett samtal till förskolan (mer regel än undantag här hemma) där jag ursäktade oss och undrade vart de skulle gå idag satte vi igång vår morgon. Vi har nu efter fyra månader hittat ett sätt att få morgnarna att flyta på rätt smidigt, samma rutiner varje dag. 

Wilhelms förskolegrupp hade turligt nog begett sig till en park som ligger väldigt nära oss så klockan tio var vi på plats! Skönt. 

Bernhard och jag gick hem och jag kunde dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro. Nu ska Bernhard sova en stund och jag ska kämpa vidare med en fotobok jag fixar med. 

Önskar alla en fin vecka! 



Kommentarer

Postat av: Kersti

Publicerad 2015-06-09 00:34:20

Hoppas resten av veckan blir lika bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela