metalhella.blogg.se

En blogg om livet som småbarns/tvåbarnsmor. Välkommen in i vår värld <3

Girls night out

Publicerad 2016-03-10 13:03:47 i Allmänt,

Ikväll ska jag in till stan och träffa mina fina tjejer. En kväll som jag sett fram emot så länge. Det är väldigt skönt att då och då ge sig ut i verkligheten. Att sminka upp mig, ta på mig en snygg klänning och få känna mig som Helena, inte bara mamma-Helena. Yes, jag vet att det absolut inte är något som hindrar mig från att klä upp mig, sminka mig osv även när jag är hemma. Men det är lite svårare när jag har en liten gofis som  hänger mig i benet och behöver min uppmärksamhet mer än vad spegeln gör.

Därför tycker jag att dessa tjejkvällar förgyller månaden alldeles extra mycket. Det är dessutom inte bara hela fixa-till-nig-grejen som är det allra bästa. Det är något som är ännu mer värdefullt. Att få sitta ner vid ett bord, äta i lugn och ro och samtidigt få avhandla så oerhört många viktiga samtalsämnen ihop med de bästa vänner som finns - det är ren och skär lycka!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela