metalhella.blogg.se

En blogg om livet som småbarns/tvåbarnsmor. Välkommen in i vår värld <3

Trädgårdsmästarskills!!

Publicerad 2015-05-29 15:23:31 i Allmänt,

När jag var liten fick jag och min syster ett varsitt litet trädgårdsland att odla i. Vi fick bestämma vad som skulle växa däri samt rensa ogräs och vattna. Det var väldigt spännande och mysigt. Jag älskade att följa hur grönsakerna växte och det bästa jag visste var när det gick att skörda nån smal liten morot eller kanske plocka loss en ärtskida.

(Nja, nu ljög jag lite. Det allra bästa var ju såklart när färskpotatisen var klar och jag fick följa med ut i stora landet för att plocka upp ett gäng..) 

Nåväl. Jag har nu i flera somrar försökt odla lite grönsaker i min egen trädgård. Mest för att det är roligt men också för att få uppleva smaken av något helt nyskördat. Tyvärr har det inte gått särskilt bra. Jag har väl fått fram en minimal vitlök som mest.. 

Men så i år köpte vi en stor pallkrage att odla i. Vi gjorde i ordning den noga och fyllde den väl med mycket jord. Vi planterade frön för några veckor sedan och redan nu går det att se resultat!! Det är fullt med superfina rädisor som nu ska plockas, jordgubbsplantorna är stora och fina, ärtorna växer höga och dill och sallad växer för fullt!! Vilken glädje! 

Jag samlar stolt på mig några trädgårdsmästarpoäng! 


Kommentarer

Postat av: Kersti

Publicerad 2015-05-29 16:37:43

Tänk att du höll på att glömma potatisen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela