metalhella.blogg.se

En blogg om livet som småbarns/tvåbarnsmor. Välkommen in i vår värld <3

Fem år ihop!

Publicerad 2015-07-13 00:03:20 i personligt,

Idag firar vi. Vi firar att det är fem år sedan jag och Rodrigo bestämde oss för att det skulle vara vi. Det visade sig vara ett fantastiskt bra beslut! 

Tänkte bjuda på en kort sammanfattning av dessa fem år tillsammans. Eller några milstolpar. Typ. 

Sommar 2010
- Vi åker till Rockweekend. Blir tokkära. Lyssnar på hårdrock, hånglar och känner oss som tonåringar. 
- Förutom intresset för hårdrock och salsa inser vi att vi båda älskar att bada. Vi testar vilka badställen i Sthlm vi tycker bäst om.
- Vi träffar varandras familjer för första gången. 
- Sonisphere på gärdet. En lerig historia. 

Hösten 2010
- Plockar svamp i mängder
- Skaffar sommarstuga (myrstugan) ihop


2011

Februari
- Blir gravida
Mars
- Gör gravtest. Positivt. Stor lycka!! 
April
- Köper villa i Backlura.
Maj
- Ultraljud. Det blir en pojke!! 
- Säljer min lägenhet i Minneberg.
Juni
- Sweden Rock Festival
Juli
- Flyttar ut ur lgh i Minneberg, bor tillsammans för första gången. 
- Jag fyller 30 
Augusti
- Flyttar in i villan i Backlura. Underbart! 
Oktober
- Jag går på föräldraledighet.
- Plockar massa svamp
November
- Medverkar i #AdamLive de sista veckorna av graviditeten
- WILHELM FÖDS 21/11 kl 02.18
December
- Första julen med Wilhelm, första julen i huset, första julen familjerna firar tillsammans. 



2012

Jag är föräldraledig hela året. Ett helt underbart år. Att bli mamma är det bästa jag varit med om och den kärlek jag känner till Wilhelm är så stark så jag inte kan förstå hur det är möjligt. Rodrigo och jag kämpar för att hitta varandra i hela barnkarusellen. Vi inser att det är väldigt lätt att förhållandet råkar komma lite i andra hand med en liten bebis i huset. Ny tillvaro behöver nya lösningar. Året rullar på och varenda ny sak som sker i Wilhelms utveckling dokumenteras noggrant! 



2013

Februari
Jag börjar jobba igen och Rodrigo går på föräldraledighet. Han stortrivs och det är så härligt att se vilken stark relation de bygger upp under den här tiden. Mina fina killar! 


April
Jag inser att det inte går att jobba kvar i stan med tanke på resvägen. Kikar på jobb närmre och finner den perfekta tjänsten. Söker den, får jobbet och säger upp mig. Känns otroligt skrämmande att lämna en trygg arbetsplats men också oerhört spännande! 

Augusti
- Wilhelm börjar på förskola. Väldigt läskigt att lämna det käraste vi har i främlingars händer. Det känns dock lättare och lättare för varje dag..

- Jag börjar på mitt nya jobb. Intressant och annorlunda. Verkligen något att bita i. Kul! 

Hösten rullar på väldigt snabbt, vintern likaså. 
2014

Mars
- Vi åker till Gran Canaria. Vår första utlandsresa tillsammans. En underbar vecka!!
April
- Vi börjar prata om att det vore roligt med ett syskon till Wilhelm 
Maj
- Plus på stickan! Syskon på väg! Bf 15/1-15
Augusti
- Ultraljud. Det blir en lillebror!! 
- Foglossningen börjar göra mig orörlig
September
- Jag blir sjukskriven halvtid pga foglossning. Segt. 
December
- Besök på BBSophia. Börjar inse att vi snart är fyra!!


2015
Januari
- Förvärkar lurar oss i flera veckor. Kommer bebis snart eller ej?!
- BERNHARD FÖDS 28/1 kl 14.10
Mars
- Bernhard får åka till myrstuganför första gången 
- Vi försöker hitta en bra balans i vår nya situation som tvåbarnsföräldrar

Vår/försommar
- Familjen Lira Törnfeldt får mer och mer koll på läget. 
- Försöker dokumentera Bernhards utveckling så gott jag hinner. 

Nu
- Rodrigo går på semester, vi ska nu njuta av vår första sommar som tvåbarnsfamilj. Är väldigt nyfiken på vad framtiden har att erbjuda! 

"Kärlek är inte att hitta någon att leva med, det är att hitta någon du inte kan leva utan.."






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela