metalhella.blogg.se

En blogg om livet som småbarns/tvåbarnsmor. Välkommen in i vår värld <3

Byte till storpool!

Publicerad 2015-07-05 22:56:13 i Allmänt, personligt,

Nu har vi bytt ut killarnas lilla plaskpool till en rejält stor pool. Den är typ 2m i diameter och 90cm hög. Efter nån timmes vattenfyllande och en tom varmvattenberedare var det dags för premiärdopp. 

Wilhelm är inte det minsta badkruka så han var snabbt i. Rodrigo hoppade också i och lovade mig att det var skönt att svalka av sig i värmen. Jag höll på att svettas bort så jag lydde hans råd. Döm om min förvåning när jag insåg att det var grymt skönt!! Så skönt att jag sänkte ner hela kroppen under ytan och vägrade gå upp på en lång stund! 

Även Bernhard fick doppa sin lilla kropp och han verkade tycka det var sååå skönt! På skoj lade vi i en badtermometer i poolen. Där fick vi svaret på hur det kunde vara så skönt: trots att varmvattnet tagit slut halvvägs var det 26 grader i vattnet!! Lovely!!

Det lär bli många dopp däri framöver! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela